برای حل مشکل ارسال نشدن پیام به کانال از طریق ربات، این موارد رو چک کنید :
۱ – ربات به عنوان Admin در کانال عضو شده.(Add Administrator)
۲ – ربات اجازه ارسال محتوا به کانال رو داره.(Post message Permission)
۳ – محتوایی رو که میخواین به کانال ارسال کنین، اول خودتون یکبار داخل خود ربات اجرا کنین تا مطمئن بشین که محتوا خودش به درستی لود میشه.(/itemID)
۴ – تو صفحه “ارسال و دریافت پیام->جعبه پیام های ارسالی”، وضعیت ارسال رو چک کنین. آیا وضعیت “ارسال شده” هست یا “در حال ارسال” یا “در صف انتظار” ؟
۵ – تو صفحه داشبرد تعداد پیام های ارسالی به کانال رو چک کنین که به Limit نخورده باشه. برای احتیاط یکبار صفحرو رفرش کنین تا اطلاعات به روز باشند.
۶ – صفحه خطاهای ربات رو چک کنین.
عموما مشکل از طرف ۳ مورد اول پیش میاد.
راه حل ها
۱ – وضعیت در حالت “در صف انتظار ارسال” مونده و تغییری نمیکنه -> مراجعه به گزینه ۵ تو لیست بالا
۲ – وضعیت در حالت “در حال ارسال” گیر کرده -> تماس با پشتیبانی
۳ – محتوا توی خود ربات هم لود نمیشه -> مراجعه به گزینه ۶ تو لیست بالا
۴ – محتوا توی خود ربات به درستی لود میشه و وضعیت ارسال “ارسال شده” است -> مراجعه به گزینه ۶ تو لیست بالا
۵ – محدودیت تعداد ارسال های روزانه تو صفحه داشبرد پر شده -> افزایش “ارسال به کاربر : بیشینه تعداد پیام قابل ارسال به گروه ها و کانال ها در هر روز” در تنظیمات منابع ربات
۶ – تو صفحه خطا ها، خطایی هست ولی متوجه نمیشم چی میگه یا اصلا توی این تاریخ خطایی نیست -> تماس با پشتیبانی