افزودن امکانات پیشرفته به سیستم با API

یک عنوان در ربات من هست که ارسال تصویر انجام میدن و تصویرشون رو تبدیل به طرح تابلو فرش میکنیم .. این خدمات رایگانه اما میخوام بعداز ۵ بار درخواست دادن ( ۵ بار سفارش کامل طراحی که فایلشون دریافت بشه) کلید براشون قفل بشه و برای باز کردن مجدد اون پرداختی انجام بدن که تعداد مجددی بتونند دوباره درخواست کنند و این تعداد بستگی به پرداختشون داشته باشه … لطفا راهنمایی کنید.

میشه یه طوری سرویس حق اشتراک در ربات فعال کنید ؟ مثلا بعضی از قسمت های ربات رو به صورت حق اشتراک به نمایش در بیاریم . ایا امکانش هستش ؟

این امکانات با استفاده از API سیستم قابل انجام هستن.نمونه کد های لازم برای کار با API رو میتونین از صفحه  راهنمای استفاده از API سیستم دومینوبات دانلود بکنین.

برای این کار :
۱ – باید یک دستور از نوع دریافت تعریف کنین و تیک “دارای دکمه در منو” رو بردارین. با این کار این دستور مخفی میشه و به کاربران نشون داده نمیشه.
برای این دستور یک آدرس API مشخص کنید. محتوایی که از طریق این دستور برای ربات ارسال میشه از طریق این آدرس API برای شما هم ارسال میشه.

در این محتوا کد کاربری تلگرام هم وجود داره. در دیتا بیش خودتون ثبت کنین که این کاربر چند بار سفارش ثبت کرده.

۲ – در سیستم فروشگاهی چند تا محصول تعریف کنین. مثلا “بسته ۵ تایی” ، “بسته ۱۰ تایی” و … که هر کدوم قیمت دلخواه شما رو دارن. برای دستور دریافتی که برای اتمام سفارش ها ثبت کردین یک آدرس API مشخص کنید.(متفاوت با آدرس بالایی).
​بعد از ثبت سفارش مشخصات سفارش از طریق API برای شما ارسال میشه. در دیتابیس اینا رو نگه دارین.
در قسمت تنظیمات فروشگاهی برای API پرداخت آنلاین هم یک آدرس API مشخص کنید.(متفاوت با آدرس بالایی).
پرداخت های آنلاین موفق از این طریق به شما اطلاع داده میشن. در این قسمت میتونین تو دیتا بیس خودتون تعداد سفارشات مجاز برای این کاربر رو افزایش بدین.

۳ – یک دستور از نوع API بسازین با عنوان مثلا “سفارش”. برای این دستور یک آدرس API مشخص کنید.(متفاوت با آدرس بالایی).
وقتی این دستور اجرا بشه یک درخواست API برای شما ارسال میشه. در این درخواست کد کاربری تلگرام رو چک کنید که چند بار قبلا سفارش داده. اگر میتونه باز هم سفارش بده، در جواب کاربر یک دکمه شیشه ای براش ارسال بکنین که با زدنش بره به دستور ثبت سفارش که در مرحله ۱ ساختیم و مخفی هست. اگر محدودیت سفارشش تموم شده یک دکمه شیشه ای براش ارسال کنین که با زدنش بره لیست بسته های قابل خرید رو ببینه. نمونه کد برای این قسمت در فایل api-sample-1.php موجود هست.
فایل receive.php نحوه دریافت محتوا از API رو نشون میده.

فایل sample-receive.php نمونه دیتایی هست که برای شما ارسال میشه.