ساخت محتوای ربات

محتوای ربات همون مطالب، فایل ها و عکس هایی هستن که کاربران ربات میتونن اونارو ببینن.
محتوای ربات میتواند شامل متن، عکس، فیلم، صدا(موزیک، …)، پیام صوتی، استیکر و فایل های متفرقه مثل PDF, Word, Excel, Zip, RAR و غیره باشد.


برای ساخت محتوای جدید بعد از تعریف ربات مورد نظر در سیستم دومینوبات، از طریق منوی اصلی سیستم(سمت راست صفحه و یا دکمه ۳ خط بالای صفحه در گوشی موبایل یا تبلت)، منوی ربات را باز کرده و گزینه ربات های من را انتخاب کنید.

منوی اصلی پنل در موبایل و تبلت
در این صفحه میتوانید ربات های خود را مشاهده کرده و مدیریت کنید.برای افزودن محتوا به ربات روی دکمه عملیات  کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه محتوای جدید (و یا لیست محتوا برای ویرایش/حذف محتوای ساخته شده قبلی) را انتخاب نمایید.

در سیستم دومینوبات امکان دسته بندی محتوا وجود دارد.
دسته بندی مورد نظر(در صورت نیاز) و عنوان محتوای مورد نظر خود را وارد کنید.

محتوای متنی

برای محتوای متنی، متن مورد نظر خود را در فیلد متن وارد کنید.

برای استفاده از empji ها متن مورد نظرتون رو توی خود تلگرام بسازین و  از اونجا کپی کنین و اینجا paste کنین.

فایل ها

برای محتوای فایلی، ابتدا دکمه افزودن فایل را بزنید. نوع فایل را انتخاب کرده و عنوان مناسب برای فایل خود را وارد کنید(در صورت علاقه/نیاز) و محل قرار گیری فایل را انتخاب کنید(بعد از متن، قبل از متن، داخل متن).
سپس دکمه انتخاب فایل برای آپلود را کلیک کرده و فایل مورد نظر خود را انتخاب کرده و منتظر بمانید تا فایل به صورت کامل آپلود شود.
سپس دکمه ذخیره فایل را بزنید.

شما میتوانید چندین فایل را به صورت یکجا انتخاب و آپلود کنید که در این صورت عنوان و محل جایگیری همه این فایل ها یکسان خواهد بود.

بعد از ذخیره فایل ها شما میتوانید در لیستی که فایل ها به شما نشون داده میشه،ترتیب فایل ها رو با Drag&Drop تغییر بدین.

توجه : به صورت پیشفرض فقط امکان قرار دادن یک فایل برای هر محتوا وجود داره، در صورت نیاز به تعداد فایل بیشتر باید از قسمت ویرایش ربات، محتوا-فایل : بیشینه تعداد فایل برای هر محتوا رو افزایش بدین.

در سیستم دومینوبات امکان نمایش فایل ها به صورت اسلاید شو وجود دارد

دکمه های شیشه ای

تب دوم محتوا مربوط به ساخت دکمه های شیشه ای برای این محتوا است. دکمه های شیشه ای زیر این محتوا نمایش داده میشوند. این دکمه ها هم میتوانند به صورت یک لینک به وب سایت، گروه، کانال و یا پروفایل شخص خاصی ساخته شوند و هم به صورت دستورات سیستمی.

کاربری پیشرفته دکمه شیشه ای

لایک و نظر سنجی

در تب سوم میتونید برای این محتوا دکمه لایک تعریف کنید(مثل دکمه قلب تو اینستاگرام و دکمه لایک تو فیسبوک) تا ببینید چه تعداد از کاربران از این محتوا خوششون اومده. به صورت پیش فرض فقط امکان استفاده از یک دکمه لایک وجود داره و در صورت نیاز به دکمه های بیشتر (مثلا لایک/دیس لایک/…)، میتونید از قسمت ویرایش ربات و تنظیمات منابع تعداد بیشتری رو برای دکمه های لایک (محتوا-لایک : بیشینه تعداد دکمه های لایک برای هر محتوا)  انتخاب کنید.

همچنین این امکان تو سیستم وجود داره که بتونین محتوا رو به عنوان یک نظر سنجی ایجاد کنید. متن نظر سنجی همون متن محتوای شماست (و یا فایل/عکس محتوا) و گزینه های نظر سنجی تو این بخش قابل تعریفه.

برای استفاده از Empji ها در متن دکمه لایک یا گزینه های نظرسنجی، متن مورد نظرتون رو توی خود تلگرام بسازین و این Copy&Paste کنین.

به هنگام ارسال این محتوا به گروه یا کانال دکمه های لایک و نظر سنجی هم به همراه محتوا ارسال میشود و قابل استفاده است.

فروشگاه

در صورتی که امکانات فروشگاهی رو توی منابع ربات فعال کرده باشین (فروشگاه : سبد خرید پایه ، فروشگاه : بیشینه تعداد سفارشات روزانه فروشگاه) تو تب چهارم میتونید امکانات فروشگاهی رو به محتواتون اضافه کنید.
با انتخاب این محتوا به عنوان یک محصول فروشگاهی یک دکمه شیشه ای زیر این محتوا با عنوان “افزودن به سبد خرید” اضافه میشه.
در صورتی که میخواین برای فروش محصول از کاربر هزینشو دریافت کنین قیمت محصول رو هم وارد کنید.
بالطبع محصولاتی که قیمت براشون وارد نشه امکان پرداخت آنلاین نخواهند داشت و صرفا به عنوان پیش خرید/رزرو و یا سفارش در سیستم ثبت میشوند.

ساخت و مدیریت فروشگاه در ربات تلگرامی

مرحله بعد : ساخت منو و دستورات و کیبورد ربات